Designed by Life.

Den avslappede og renskårne estetikken som norsk mote representerer vekker stadig mer internasjonal oppmerksomhet. Fordi norsk kreativitet og håndverk aldri er frakoblet det virkelige livet. 

 
© Kaibosh
© Kaibosh

I Norge setter klimaet og livsstilen vår i enda større grad rammene for hvordan klær skal brukes. Norge er et samfunn kjennetegnet av likeverd og flate strukturer, der de kongelige tar trikken og går på nattklubb, og stortingspolitikerne sykler til jobben. Det påvirker måten vi kler oss på. Kreativitet og kvalitet er ikke forbeholdt en elite, men tilgjengelig for alle. Og med en moderne og mangefasettert livsstil, stiller vi krav til at det vi har på oss skal kunne spille flere roller i livene våre: I formelle og uformelle omgivelser, på jobben og privat, til hverdags og på fest, i byen og på landsbygda, fra ungdomsliv til voksenliv. Bær norsk.

© Ella&il
 
© Ella&il

Ella&il støtter Bær norsk-initiativet

De norske svigerinnene som står bak Ella&il skaper klær som kan tas frem igjen og igjen, og som en føler seg vel i. Klassiske og tidløse baseplagg er bærebjelken i alle kolleksjonene. Design-duoen fra Stabekk, Lene og Rikke Holmen-Jensen, er hele tiden på jakt etter den perfekte hverdagslooken. Ella&il-jentene er stolte av å være en del av den norske designbransjen. De siste årene har de også opplevd at norsk mote har blitt mer og mer populær, og at norsk fokus på kvalitet settes høyt. 


- Det er så utrolig mange flinke og inspirerende norske designere der ute. Slik situasjonen er nå er det ingen som vet hva fremtiden bringer. Samtidig er dette en tid for å tenke nytt og se på muligheten av at markedet nå endrer seg, sier Lene Holmen-Jensen. 

Ella&il er en av merkene som står bak Bær norsk-initiativet. 

- Vi har stor tro på at vi alle kan gjøre en forskjell hvis vi står samlet og hjelper hverandre med å engasjere folk til å kjøpe norsk gjennom «Bær norsk»-initiativet, sier Holmen-Jensen.